Kim – Cirkus med fritids 2018

KIM*

Cirkuspedagogen Carolina berättar att eleven Kim startade sin tid med Cirkus Unik med entusiasm men med en förvirrad bild av hur en ska behandla sina klasskompisar och lärare efter kön.

Kim hade alltid svårt att beblanda sig med det motsatta könet och visade större respekt för lärare som hade samma kön som sig själv.

Ett tydligt exempel var vid avslutningarna av lektionerna då vi alltid avslutade i ring genom att hålla hand för att tacka för dagen, då Kim vägrade att hålla hand med det motsatta könet. Det kunde ta flera minuter innan det gick att avsluta ordentligt och att ha med Kim i avslutningen, detta påverkade även Kims närmsta vänner som gärna gick i samma riktning som Kim.

När det började märkas en tydlig utveckling hos Kim, var när vi introducerade värdehjulet. Kim fick då ett tydligt mål och ville nå det tillsammans med sina klasskompisar. Kim tog själv initiativ till att gruppen skulle hjälpas åt och försökte även få med dem i den riktningen.

Detta påverkade såklart hela gruppen då Kim är en person som gärna tar lite plats och är en före- bild för de andra.

Kim började få respekt för båda sina cirkus pedagoger , som har olika kön , och såg inget problem med att samarbeta med någon i gruppen.

Visserligen finns det fortfarande lite tveksamheter ibland med synen av de olika könen för Kim, men med tanke på en sådan stor förändring så snabbt så finns det helt klart stora möjligheter för den här eleven.

Det är en ära att ha varit en del av Kims resa och veta att en har hjälpt till lite.

*Kim är ett fiktivt namn

DELA:
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Följ oss på Facebook
Arkiv

Denna hemsida använder kakor. Läs mer om hur vi hanterar kakor och dataskydd i vår Cookiepolicy

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close